Onze klanten geven we een 9.5!

Door: Luuk Wink

Steeds meer krijg ik het “wc-eend” gevoel. Je laat je eigen mensen beoordelen en vervolgens een cijfer geven. Dit gevoel kreeg ik vandaag weer toen ik verschillende posts voorbij zag komen met een oordeel van de klant. De tekst er bij is altijd hetzelfde: “Onze klanten beoordelen ons met een 8,5!”

Dit lijkt natuurlijk super goed en een mooie beoordeling, maar ik vraag me direct af waarom dit geen 9 is of een 10. Niet dat ik een streber ben, maar het is meer dan logisch dat een klant zeer tevreden is. Immers anders is het geen klant van je, toch?

Zo ontstaan er steeds meer vraagtekens bij het promoten van je eigen product. Kijk eens hoe goed wij zijn, kijk eens wat we allemaal kunnen. Goh, wat zijn wij toch uitstekend!

Ik draai het om. Ik geef onze klanten een 9.5!

“Waarom geen 10?”, hoor ik je vragen. Dat is een goede vraag. Mij is altijd geleerd dat een 10 niet bestaat. Ieder mens is en blijft mens.

Want je moet het maar durven om klant van ons te zijn

Positief kritisch wordt er gekeken naar jou als persoon, jou als leidinggevende, jou als verkoper of hoe jij je tijd indeelt. Dit is altijd positief confronterend, positief effectief en verhelderend, maar het helpt niet als je zelf daarin niet de stap durft te zetten.

Durf jij klant van ons te zijn? Durf jij te kijken hoe het nog mooier en nog beter zou kunnen? Durf jij de bevestiging te halen dat je de 9,5 bent? Durf jij de weg naar een 9,5 te gaan bewandelen?

Dan ben jij natuurlijk bij ons op een goede plaats. Wij willen de 8 van jou wel hebben, maar werken met jou naar de 9,5!

Streber?

Misschien wel. Zullen we het samen ontdekken?